Skolans världsatlas från -77

Jag hittade en gammal världsatlas för skolan på röda korset i Strömsund för en massa år sedan. Den fick följa med mig hem för jag tycker det är så fint med gamla kartor. Jag gillar färgerna, formerna, ja kanske har det lite att göra med att jag tycker så mycket om att resa också.

Efter min senaste resa tyckte jag det skulle vara kul att ha en karta på väggen. Vissa kanske sätter upp ett fotografi för att minnas, men jag ville gärna ha en karta. När jag tittade i kartboken hade jag så tur att kartan jag ville plocka ut var mittenuppslaget. Det behövdes alltså bara ett litet försiktigt ryck för att få ut den. En oanvänd ram hade jag redan hemma och det visade sig att den hade en passande storlek.















...och resan, ja den gick genom Ryssland, Mongoliet, Kina och Vietnam. Vi åkte transmongoliska järnvägen och luffade oss sedan genom Kina och Vietnam...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0