Lampskärmar

Ja, här har det varit lite kaos senaste veckan. Tidningspapper, sax och snören överallt. Men så blev det snyggt också när det var färdigt. Det blir ju så tråkigt när man tar bort julstjärnorna ur fönstret och då fick jag lite inspiration till detta.







Jag började med att hänga upp ballonger som jag kletade in med vasselin. Det är viktigt för annars kan pappret fastna i ballongen. Sedan doppar man tidningspapper i tapetklister och "tapetserar" ballongen. Låt torka över natten och sedan är det bara att spräcka ballongen och dra ut den. Ta upp ett lagomt stort hål för glödlampan. Upphängningen över glödlampan fixar man med lite ståltråd.

















Sen kan man också med hjälp av snöre använda sig av samma princip. Det blir också fint.



Kommentarer
Postat av: Malin Lilian

WoW !

2012-01-16 @ 22:10:15
URL: http://malinlilian.com
Postat av: Sara

GRYMT! Jag gillar framförallt den som är "halv" och den med snören är ju som köpt på en dyr design-affär!

2012-01-16 @ 23:10:23
URL: http://saraochsakerna.blogg.se/
Postat av: Maria

Den som är halv och har lite lila i sig är vit när lampan inte är tänd. Men det var lite svårt att få någon stadig form på den jämfört med de som är helt runda.

2012-01-17 @ 09:55:52
Postat av: Sara

Hej du! Sk*nkan var beige-rosa typ.. Färgen syns lite granna på den bilden där jag skrivit om den till. Den var sjukt god! Nästa år ska jag köpa två :P Jag tycker att en glad skinka i kartong är bättre än en ledsen i plast ;) Vildsvins-skinka kanske vore något? När jag blir vuxen, rik och med frysbox då ska jag köpa ett vildsvin :)

2012-01-24 @ 22:39:02
URL: http://saraochsakerna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0