En gammal reseparlör får nytt liv

Hittade i sommras en minibyrå för några tior på loppis. Tänkte att jag skulle piffa upp den med lite färg. Sen blev den stående bortglömd i ett hörn ganska länge. Jag har länge haft en gammal reseparlör stående i bokhyllan. Den är så gammal att om jag skulle använda den för att prata spanska skulle de tro att jag kommit med en tidsmaskin från 40-talet.
Jag plockade ut några sidor ur den och tapetserade minibyråns lådor med dem. Sedan målade jag stommen vit. Insidan av lådorna fick också ett litet ansiktslyft med bilder från olika tidningar.







Klister är en sak som i alla fall jag sällan har hemma. Men det är ju inget problem för allt som behövs för att koka klister finns i skafferiet.

Du behöver:
4 dl vatten
½ dl socker
1½ msk potatismjöl

Koka upp vattnet, dra av från plattan och rör i potatismjöl och socker. Låt sedan koka upp igen. Låt klistret svalna. Sedan är det bara att börja klistra!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0